Doctoraat in de ingenieurswetenschappen: bedrijfskundige systeemtechnieken en operationeel onderzoek

Exacte en heuristische methoden voor het cyclisch Inventory Routing Problem (IRP) met randvoorwaarden


Doctorandus Publieke verdediging
Naam: Yiqing Zhong   Datum: Vrijdag 22/06/2012 om 16:00 
Adres: ()
, null null
  Lokatie: auditorium P Jozef Plateau, gelijkvloers, Jozef Plateaustraat 22, 9000 Gent
Contact FEA: info.ea@ugent.be   Taal: Nederlands

Curriculum
Master of Engineering, Wuhan University, P.R.China, 2004
Diplome d'Etudes Approfondies, Faculty Polytechnique de Mons, Belgium, 2007

Promotor
El-Houssaine Aghezzaf

Examencommissie
em. prof. Hendrik Van Landeghem
El-Houssaine Aghezzaf (EA18)
802000887281: java.lang.StringIndexOutOfBoundsException: begin 0, end 2, length 0
Sidharta Gautama
Frank Van den broecke
Wout Dullaert
Hamid Allaoui

Onderzoeksthema

Dit proefschrift handelt hoofdzakelijk over het ‘single-vehicle cyclic inventory routing problem’ (SV-CIRP). Zowel modellerings- als algoritmische aspecten worden onderzocht. Het SV-CIRP is een zeer uitdagend optimalisatieprobleem in logistieke netwerken, waarbij de integratie van voorraadbeheer en transportplanning zodanig wordt gerealiseerd dat de algehele prestaties van het logistieke netwerk worden geoptimaliseerd. Het probleem wordt gemodelleerd als een niet-lineair mixed-integer model. Om het probleem op te lossen wordt een exact ‘steepest-descent’ algoritme voorgesteld en een iteratieve ‘local search’ methode. Om de oplossingsmethode van het voorgestelde exacte algoritme bovendien te verbeteren werd de methode gecombineerd met ‘DC-programmering’. Naast het model en de oplossingsmethoden die worden voorgesteld voor het SV-CIRP, werd ook het ‘inventory routing problem’ over meerdere perioden bestudeerd. Hiervoor wordt een lineair mixed-integer model gepresenteerd en een methode gebaseerd op Lagrangian relaxatie wordt besproken. Verscheidene numerieke experimenten werden uitgevoerd en de resultaten zijn beschreven.


Taal proefschrift
Engels

Documenten