Doctoraat in de ingenieurswetenschappen: werktuigkunde-elektrotechniek

Gedistribueerde schatting en regeling van interagerende hybride systemen in verkeerstoepassingen


Doctorandus Publieke verdediging
Naam: Nicolae-Emanuel Marinica   Datum: Woensdag 05/02/2014 om 10:00 
Adres: ()
, null null
  Lokatie: auditorium P Jozef Plateau, gelijkvloers, Jozef Plateaustraat 22, 9000 Gent
Contact FEA: info.ea@ugent.be   Taal: Engels

Curriculum
2005–2007 M.Sc. Advanced Microelectronics, University Politehnica of Bucharest, Bucharest, Romania.
2000–2005 B.Sc. Automatic Control and Computer Science, University Politehnica of Bucharest,
Bucharest, Romania.

Promotor
Alain Sarlette
René Boel

Examencommissie
em. prof. Luc Taerwe
Alain Sarlette (EA06)
René Boel (EA06)
Jan van Schuppen
Bart De Schutter
El-Houssaine Aghezzaf
801001747673: java.lang.StringIndexOutOfBoundsException: begin 0, end 2, length 0
Dirk Aeyels

Onderzoeksthema

Het doel van het onderzoek dat leidde tot deze thesis was het ontwikkelen van regelstrategieën voor het coördineren via terugkoppeling van netwerken van hybride systeemcomponenten. Regeling van stadsverkeer en sturing van autonome voertuigen werden behandeld als voorbeelden. De voornaamste bijdragen van het onderzoek omvatten ontwerpmethodes, ontwikkeling en implementatie van: - een nieuw model voor stadsverkeer gebaseerd op pelotons wagens; - gecentraliseerde en gedistribueerde toestandsschatters voor stadsverkeer, gebruik makend van particle filtering; - een gedistribueerd leider/volger paradigma voor het regelen van de omschakeltijden van verkeerslichten, aangepast aan stadsverkeer met intermediaire belasting - modelleren en ontwerpen van gedistribueerde terugkoppelregelaars voor het vermijden van botsingen tussen autonome voertuigen in een containerterminal, rekening houdend met asynchrone werking van de individuele regelagenten, met onnauwkeurige sensoren en met onbetrouwbare communicatiekanalen. De voornaamste regelstrategieën vereisen slechts minimale tussenkomst van een supervisor, en zijn daardoor schaalbaar naar vele toepassingen op zeer grote netwerken.


Taal proefschrift
Engels

Documenten