Bout-moer verbindingen kunnen worden beschouwd als de belangrijkste bevestigingselementen die kunnen gebruikt worden om verbinding te maken van mechanische componenten op een gemakkelijk manier en met lage kosten. Verrassend worden er een groot aantal van de bout-moer verbindingen gebruikt in een breed scala van machines en structuren, zoals mechanische constructies, bouwmachines, stalen torens, bruggen, transportmiddelen, etc. Echter, zelf-loskomen van de bout-moer verbindingen vaak voorkomt wanneer het bevestigingsmiddel blootgesteld wordt aan externe dynamische belastingen, zoals stoten en trillingen. Trouwens, is vermoeiing breuk van de bout ook altijd van belang, wat soms leidt tot ernstige ongevallen. Om de veiligheid van de aangesloten structuur te waarborgen, zijn de anti-loskomen prestaties en hoge vermoeiingssterkte met lage kosten vereist. Het uiteindelijke doel van dit proefschrift is de ontwikkeling van een speciale bout-moer-verbinding, die zowel anti-loskomen prestaties en de verbetering van vermoeiingssterkte kan realiseren zonder verhoging van de kosten. Gemotiveerd door dit concept, wordt er een toonhoogteverschil ingevoerd tussen bout en moer. In deze studie, omvat de methodologie zowel experimentele benadering om anti-loskomen prestaties en de verbetering van de vermoeiingskracht te realiseren, als eindige elementenmethode analyse aanpak van de spanningstoestand te beschrijven op speciale schroefdraad en verduidelijking van de verbetering van het mechanisme. | |