Doctoraat in de ingenieurswetenschappen: bouwkunde

Een veelzijdige benadering van de mobiliteit voor kwetsbare weggebruikers


Doctorandus Publieke verdediging
Naam: Zain Ul-Abdin   Datum: Maandag 04/05/2020 om 16:00 
Adres: ()
, null null
  Lokatie: auditorium P Jozef Plateau, gelijkvloers, Jozef Plateaustraat 22, 9000 Gent
Contact FEA: info.ea@ugent.be   Taal: Engels

Curriculum
Master of Transportation- Hasselt University - 2016
Bachelor of Civil Engineering- Quest, Nawabshah, Pakistan-2012
Bachelor of Commerce, Sindh University, Pakistan

Promotor
Hans De Backer
Pieter De Winne

Examencommissie
em. prof. Luc Taerwe
Hans De Backer (EA15)
Pieter De Winne (EA15)
Dirk Lauwers, Universiteit Gent, Faculteit Ingenieurswetenschappen en Architectuur, EA15 - Vakgroep Civiele Techniek, Sint-Pietersnieuwstraat 41, Technicum blok 2, 9000 Gent
E: dirk.lauwers@ugent.be
Frank Witlox
Timothy Nuttens
Philippe De Maeyer

Onderzoeksthema

Het doctoraatsproefschrift identificeert en behandeld in details de top drie mobiliteitsproblemen die leiden tot ongevallen gebaseerd op Vulnerable Road Users zoals fietsers. Volgens Sabey en Taylor (1980) de top drie oorzaken die leiden tot ongevallen zijn omgeving, de weggebruiker en het voertuig. Dit doctoraatsproefschrift behandeld in detail de oorzaken die verbonden zijn met fietsongevallen. De oorzaken aangeduid worden besproken in drie delen d.w.z. Deel-I (ontwerp classificatie). Deel-II (comfort beoordeling ontwikkeling), Deel-III (gebruikers gedrag onderzoek) en hoofdstuk Deel-IV (gebruikers risicoperceptie ontwikkeling). In de eerste deel I een systeem is ontwikkeld door het afleiden van analytische formules. Deze werden getoetst met de infrastructuur in GIS file en geolocated ongevallen dataset van Antwerpen, Belgiƫ. Deel II ontwikkeld een gebruikerscomfort beoordelingssysteem voor fietsers in Vlaanderen. Dit hoofdstuk onderzoekt statistische relaties tussen de objectieve (APL metingen) en subjectieve datasets. Deel III onderzoekt de ontwikkeling van het gebruikersgedrag die invloed heeft op de effecten van de modale keuze adaptatie. De modale keuze heeft twee kritieke aspecten, gebruikershouding en het waarnemen van gevaren door gebruikers. Deel IV onderzoekt gebruikers risicoperceptie ontwikkeling als functie van tastbare en niet-tastbare aspecten. Dit hoofdstuk bespreekt de gebruikers gevaren houden tegenover infrastructuur en andere kritische veiligheidsvoorspellingen.


Taal proefschrift
Engels

Documenten