Meer dan 90% van het wereldwijde vrachtvervoer wordt uitgevoerd door schepen, die voornamelijk worden aangedreven door dieselmotoren. Optimalisatie van de brandstofinjectie, de vorming van de verstuiving en het daaropvolgende verbrandingsproces wordt daarom ook gezien als een van de meest effectieve middelen voor dieselmotoren om te voldoen aan de emissienormen zonder verlies aan motorprestaties. Gebaseerd op de eerdere experimentele studies in de 'Ghent University Combustion Chamber I', richt dit doctoraat zich op het modelleren van vernevelende verstuiving onder motorachtige condities. In dit werk werd de OpenFOAM-code gebruikt om het verstuiving-proces in dieselmotoren te bestuderen op basis van de Reynolds-gemiddelde Navier-Stokes-methode. Zijn ook empirische correlaties van verstuiving, die worden gebruikt om de penetratie van de verstuiving tip te voorspellen, van belang voor dit werk. Dit werk vergelijkt het verschil tussen diesel verstuiving voor motoren voor vervoer over land en motoren voor vervoer over water met nadruk op de manier van modelleren, en een goede overeenstemming onder een breed spectrum aan omgevingsfactoren bereikt. De conclusies die uit dit werk worden getrokken, leggen een basis voor toekomstig onderzoek naar verstuiving voor scheepsmotoren.
| |